Pre koho bude stránka určená a aká je jej úloha ?

Poznať správne cieľovú skupinu je prvým predpokladom, ktorý by mal rozhodovať o grafickom návrhu stránky. Vždy je potrebné určiť, čo cieľová skupina od stránky požaduje a prečo ju vlastne vyhľadáva. 

Správne zvolený grafický dizajn na základe vytipovania cieľovej skupiny je dobre viditeľný na dvoch príkladoch, ktoré si teraz uvedieme. V prvom prípade ide o spravodajský portál, pri ktorom je grafický dizajn postavený na veľmi citlivom skombinovaní menších grafických prvkov s množstvom jednoduchého textu. Prvoradá v tomto prípade je:
informačná hodnota,
množstvo informácií o rôznych témach na "jednej obrazovke",
grafika, ktorá neodrádza návštevníka od obsahu a umožňuje mu jednoduchú orientáciu.
                                        
                                                   


V druhom prípade, na stránke predajcu automobilov, je jednoznačnou snahou:
zaujať návštevníka čo najväčším množstvom pestrej grafiky,
vyzdvihnúť grafikou celok a detaily ponúkaného produktu s minimom textu,
krátke textové informácie v podobe sloganov, ktoré podporujú prvotnú myšlienku - maximálne zaujať a pritiahnuť návštevníka na konkrétny produkt.
                                                   



Z týchto dvoch príkladov vidno odlišný prístup k cieľovej skupine návštevníkov. V prvom prípade je ťažko určiť aj tie najzákladnejšie parametre cieľovej skupiny - vek, pohlavie alebo vzdelanie. Odhadnuteľným parametrom je možno spodná veková hranica niekde okolo 20-25 rokov. Grafika len sekunduje tomu najpodstatnejšiemu - obsahu. Až na reklamnú plochu v pravej dolnej časti sa nesnaží návštevníka odtiahnuť od množstva krátkych a výstižných nadpisov.

Naproti tomu stránka predajcu automobilov mohla presnejšie určiť vekové obmedzenie svojej cieľovej skupiny. Autá si kupujú ľudia okolo 30 až 60 rokov. Ak vyhľadávajú prezentáciu na internete, sú veľmi často vysokoškolsky vzdelaní a radi argumentujú faktami. Na to poukáže viacero sloganov. Spodná časť môže zaujať viac mužov, pestrejšia vrchná časť s výraznou farbou a fotografiami dizajnérskych detailov môže osloviť ženskú klientelu.

Tieto dva uvedené príklady slúžia ako ilustrácia na to, aké dôležité je uvažovať nad svojimi budúcimi návštevníkmi nielen pri návrhu obsahu ale aj dizajnu stránky.


Make a website for free Webnode