Pohyb na stránke
Pohyb sa na internetových stránkach objavuje vo viacerých podobách. Podľa toho, akým spôsobom vzniká, môže pohyb nastať:
bez aktivity návštevníka - pohyb sa používa ako nástroj na upriamenie pozornosti čitateľa. Tento pohyb predstavujú rôzne animované tlačidlá a reklamné banery, ktoré nabádajú najčastejšie ku kliknutiu tlačidlom myši. Tým môže návštevníka rýchlo navigovať napríklad na najzaujímavejší produkt internetového obchodu alebo sekciu stránky. Často sa tento spôsob používa pri systéme výmenných reklamných pútačov na stránkach.
Príklad reklamného baneru
Automatický pohyb je možné využiť aj na zobrazenie viacerých, striedajúcich sa informácií na malej ploche v podobe rôznych rolovacích pruhov a informačných tabuliek, blikajúceho písma a pod.
v spolupráci s návštevníkom - pohyb v tomto prípade slúži ako pomocný prvok pri navigácii a interakcii so stránkou. Typickým príkladom je animovanie položiek menu pri prechode kurzorom myši, zmena rezu fontu pri prechode kurzoru nad odkazom a pod.
Tip:
Podľa pravidiel pre tvorbu prístupného webu by na stránke nemal blikať žiadny objekt s frekvenciou väčšou ako 1 krát za sekundu.
Aj v tomto prípade platí, že menej je niekedy viac. Pohyblivé, výrazne animované reklamné plochy majú u návštevníkov najvyššiu úspešnosť kliknutia a znižujú tak čas, strávený na práve navštívenej stránke. Ak tieto prvky na stránke nepotrebujete, snažte sa pohyb využiť vo váš prospech na občasné upozornenie - pri pridaní novinky, znížení ceny alebo inej, výnimočnej udalosti. Stabilným návštevníkom osviežite ich pravidelnú návštevu a nových zaujmete obsahom, ukrytým pod výrazne blikajúcim textom.